onsdag 27. februar 2013

Mint fanalue for Alba

Februar er snart over, og jaggu har det ikke blitt litt strikking denne måneden og. 

Har hatt et mønsterhefte liggende lenge, med fristende fana og Mariusmønster for de minste. Har hatt så lyst til å strikke en fanalue til Alba, og så har jeg hatt en helt vill dille på mint. Når jeg endelig fant det perfekte nøstet med mint måtte jeg bare slå til med prosjekt fanalue i tankene. 
Men hvilken farge er fin sammen med mint? Grått? Jo, kjempefint, men kanskje litt guttete til min lille prinsesse. 

Det ble lilla etter litt fem og tilbake, og jeg er så fornøyd! Mint + lilla = perfekt kombo i mine øyne, og fanaluen passet Alba veldig godt. Er kanskje litt vel stor, men da kommer den til å passe lenge. Vanligvis ville jeg vel også lagt til at det er fint den passer lenge etter den sinnsyke innsatsen, men helt ærlig var denne luen ganske enkel å strikke - bonus.




Nå sitter jeg igjen med masse masse mint og lilla, samt 11 nøster med Abuelita baby merino som jeg bare måtte ha når jeg så det var salg på Pickles. Fargene er herlige og jeg har masse prosjekter i tankene. Først ut er nok en vest, denne gangen med daisyblomster. Men, det prosjektet ligger når delvis rullet opp som nøste. Jeg visste ikke man måtte rulle det garnet opp selv, puhh... Wish me luck!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar