onsdag 18. desember 2013

Julegaver på 1, 2, 3…4 (kvelder)!


I år som i fjor har jeg strikket venninnesokker til gode venninner til jul.
Jeg bruker en oppskrift jeg fikk av tanten min, som heter Anettes venninnesokker.

De strikkes raskt på pinne 3,5 i for eksempel det luksuriøse garnet DSA Sterk, eller strikkes enda raskere på pinne 4 for å spise opp garnlageret. Jeg bruker max 4 kvelder på et par sokker, og flettemønster uten flettepinne elsker jeg! Juksefletter?

Disse herlighetene ble strikket til min forlover-to-be og nærmeste venninne forrige uke. Hun fikk de allerede i helgen til bursdagen sin, som ligger tett oppunder jul. De er strikket i Sterk, og jeg elsker den myke, levende følelsen garnet gir.
Fargevalget skulle passe garderoben hennes, som for det meste (med noen unntak) stort sett består av deilige nøytrale farger som glir inn i hverandre.





Jeg har også rukket å strikke opp litt av garnlageret mitt på impuls (tjohoo!), og to nøster Østlandsgarn i knæsj rosa gikk med til en annen venninnes julegave.



Fargen er egentlig ikke så crazy neon som på bildet her, men det er umulig å ta et ordentlig bilde av den rosafargen.. 
Og hva med resten av julegavene? En strikket, noen kjøpt og mange utestående…hjelp! J

God jul til deg og dine, så titter jeg nok innom i romjulen og ;-)

1 kommentar:

  1. Kjempefine! Jeg er litt "allergisk" mot sånne prosjekter som innebærer at man må strikke TO, men dette så jo overkommelig ut...:-)

    SvarSlett