mandag 14. januar 2013

2013 - forventninger

Først av alt; godt nytt år!

2013 er et år som byr på utfordringer og muligheter (ihvertfall for min del), og begge deler kan faktisk skapes av en selv. Derfor har jeg for året laget nyttårsløfter. Nyttårsløfter vet jeg har blitt diskutert opp og ned og i mente av enkelte. Noen påstår det har noe for seg, andre mener at det ikke har det. For min del er det som inspirasjon til å ta tak i ting, og forhåpentligvis fortsette med det.

Mange av løftene er av ikke-garn-og-strikkepinne-sort, slik som å bli en løper (har meldt meg på løp!), og som å bli flinkere til å gå til tannlegen (urk...). Dog har jeg noen pinne-løfter og, og jeg deler gjerne. Ting som er sagt høyt eller delt er ofte lettere å gjennomføre. Derfor, her kommer "Pinneløftene2013":

• Gjøre ferdig ymse halvveisprosjekter (en Selbuvott som hører til en annen, ca tre "nr 2" av babysokker, en herresokk)

• Rekke opp litt av Skappelgenseren og strikke den i passelig lengde. Den ble nemlig altfor lang bak. Og, den ble strikket i sommer....

• Strikke meg en mariusgenser, inspirert av denne bloggen (Garn innkjøpt!): http://maskemagi.blogspot.no/2012/08/mariusmania.html

• Hvis nok restegarn; strikke samme genser til Alba

• Strikke lekre vinter-sokker i Selbu stil til Alba (knesokker)

• Bruke det sinnsykt fine Aran Artesano garnet jeg en gang kjøpte for å strikke en jakke til Alba. Til hva vites enda ikke

• Strikke dette Picklesteppet til en venninne som får sommerbaby: http://etstrikkehjem.blogspot.no/2012/08/sommerens-syssel.html

Det var stort sett det jeg har på tapeten for nå. Men, med ny Marius-bok i julegave, samt masse fint garn i butikkene er det nok en overhengende fare for at denne listen blir myyyye lengre...

Ellers strikket jeg litt i desember, dessverre litt dårlig kvalitet grunnen mobilkamera.

1. Baby Selbuvotter 2. Sokker til en venninne 3. "Hjemmesnekret" Mariusveske til Albas juleantrekk 4. Fletteskjerf i mykeste gull-Puno







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar