torsdag 3. april 2014

Dover & Madden

Nå er det sol, vår og lyse tider. Jeg  e.l.s.k.e.r  at det er lyst etter barnet har lagt seg, og at vår- og sommergarderoben snart kommer frem (med en gang babyen kommer ut).

I den anledning laget jeg en lys lue til lille Alba. Hvitt er kanskje ikke veldig praktisk, men det var det jeg hadde liggende av oppskriftens anbefalte garn, og det er silkemykt!

Clover Earflap Hat, av Dover and Madden, er som så mange før meg har kommentert; verdens beste beskrevne mønster. En liten lue - 10 hele sider, med bilder gjennom hele prosessen. Herre jesus. Og jeg som strikker omslagsjakke fra Nøstebarn og sliter med å forstå den norske oppskriften. Dette var 10 ganger enklere. Antakelig derfor jeg fremdeles har omslagsjakken på pinnen og tvinger meg igjennom oppskriften, mens luen var laget i mellomtiden på 3 dager, haha :-)

Luen er altså strikket i Debbie Bliss Baby Cashmerino, og størrelsen er 4 år. Jeg turte ikke gå opp til pinne 3,5 som anbefalt, og holdt meg på pinne 3. Likevel ble luen mega-stor, og passer meg (ikke 4, snart 30) helt perfekt. Alba er riktignok bare 2 år, men tror hun fremdeles vil ha veldig god plass i den om 1,5 år. Akkurat derfor har jeg ikke tatt meg bryet med å blokke eller dampe den, i frykt for at den skal passe samboeren også... ;-)

Og gjett hvem som atter en gang stiller opp som modell?






Og etter endt photoshoot slappet mamma'n av på bryggen, mens jenta lekte med kongler, blomster, ender, vann, skjell og gress. HERLIG!
Vi er så heldige å ha en privat strand... perfekt til sommerdager, photoshoot's og etter-barnehagen-heng :)
Jeg håper alle nyter vår, og disse fine, lyse kveldene. Her står bakst og strikk på "menyen" for kvelden. :)

5 kommentarer:

  1. Helt perfekt, spør du meg! (Både lua og privat strand :-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ganske deilig i det minste! :)

      Slett
  2. Kjempesøt lue, denne har jeg lyst til å strikke:) Utrolig deilig med privat strand!

    SvarSlett
    Svar
    1. Den var ihvertfall superenkel å følge mønsteret til! Fikk lyst til å strikke et teppe i samme mønster til lillebror :)

      Slett
    2. Hej hjælp
      Jeg har købt opskriften men forstår den ikke på engelsk har du noget oversat ��

      Slett